ورک استیشن چیست؟

همه چیز از دنیای تکنولوژی و آنلاین

ورک استیشن چیست؟

۲۸ بازديد

ایستگاه کاری یا ورک استیشن (WS) رایانه ای است که به یک کاربر یا گروهی از کاربران مشغول کار تجاری یا شغلی اختصاص داده شده است. این شامل یک یا چند نمایشگر با وضوح بالا و پردازنده سریعتر از یک رایانه شخصی (PC) است. یک ایستگاه کاری همچنین به دلیل وجود حافظه دسترسی تصادفی اضافی (RAM) ، درایوها و ظرفیت درایو ، از قابلیت چند وظیفه ای بیشتری برخوردار است. یک ایستگاه کاری نیز ممکن است دارای آداپتورهای گرافیکی با سرعت بالاتر و لوازم جانبی متصل تر باشد.

اصطلاح ورک استیشن نیز برای ارجاع به PC یا ترمینال اصلی در شبکه محلی (LAN) استفاده شده است. این ایستگاه های کاری ممکن است منابع شبکه را با یک یا چند رایانه مشتری بزرگ و سرورهای شبکه به اشتراک بگذارند.

کیس ورک استیشن

تعریف ورک استیشن

ایستگاه های کاری معمولاً با طراحی بهینه شده برای دستکاری و تجسم داده های پیچیده ساخته می شوند. به عنوان مثال می توان به ارائه و ویرایش تصویر ، طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) ، انیمیشن ها و نمودارهای ریاضی اشاره کرد. ایستگاه های کاری اولین بخش صنعت بودند که ابزارهای همکاری و لوازم جانبی و تجهیزات پیشرفته را به بازار عرضه کردند. اینها شامل موشهای سه بعدی ، نمایشگرهای متعدد و دستگاههای ذخیره داده با کارایی / ظرفیت بالا هستند.

سرانجام ، رایانه های رایج رایج عناصر ایستگاه کاری را به کار گرفتند که به کاهش بخش بازار ورک استیشن ها کمک می کند. علاوه بر این ، دیفرانسیل هزینه بین ایستگاه های کاری سطح پایین و رایانه های شخصی بالاتر کاهش یافته است. ایستگاه های کاری سطح پایین از پردازنده های Intel Pentium 4 یا AMD Athlon 64 استفاده می کنند ، در حالی که رایانه های شخصی رده بالا از پردازنده های قدرتمندی مانند Intel Xeon ، IBM Power ، AMD Opteron یا Sun UltraSPARC - نیروگاهی برای کارهای رایانه ای - استفاده می کنند. این ماشین های اخیر گاهی اوقات به عنوان رایانه های شخصی ایستگاه کاری شناخته می شوند و شامل ویژگی هایی مانند:

    پشتیبانی از حافظه کد تصحیح خطا (EEC)
    سوکت حافظه اضافی برای ماژول های ثبت شده
    چندین سوکت پردازنده برای پردازنده های قدرتمندتر
    نمایشگرهای چندگانه
    سیستم عامل های قابل اطمینان (OS) با ویژگی های پیشرفته
    کارت گرافیک با کارایی بالا

در حال حاضر ، Sun Microsystems تنها ایستگاه های کاری را تولید می کند که از ریز پردازنده های x86-64 و سیستم عامل های ویندوز ، Mac OS X ، Solaris 10 و Linux توزیع شده استفاده می کنند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.