مجازی سازی چیست

همه چیز از دنیای تکنولوژی و آنلاین

مجازی سازی چیست

۳۴ بازديد

تکنولوژی مجازی سازی چیست؟

از جمله فعالیت هایی که برای استفاده بهینه از منابع و کاهش هزینه ها مورد استفاده قرار میگیرد مجازی سازی است.

مجازی سازی یا Virtualization به تقسیم یک سیستم فیزیکی قوی به تعدادی سیستم مجازی کوچک تر به روش های مختلف گفته می شود .تعریف ساده و غیر تخصصی مجازی سازی این است که سروری مجازی و غیر فیزیکی به وجود می آورد که به شما امکان استفاده از منابع سخت افزاری و نرم افزاری یک سیستم فیزیکی را برای چند سیستم عامل به طور همزمان فراهم می کند ، یا به بیانی دیگر باعث عدم وابستگی و پیوند بین سخت افزار ، نرم افزار و سیستم عامل می شود .

برای پیاده سازی سیستم مجازی احتیاج به یک Hypervisor  است.

Hypervisor سیستم عاملی است که برروی سرور ها نصب می‌گردد و ما را قادر می سازد بتوانیم از قابلیت ماشین مجازی استفاده کنیم.

Hypervisor ها به صورت کلی دو مدل هستند:

  • Bare-metal

این مدل مستقیم بر روی سرور فیزیکی نصب می‌گردد و تمام منابع سرور را در دست می‌گیرد.

در این مدل Performance در بالاترین سطح خود است. برای مثال از این مدل Hypervisor می توان از ESXi , KVM , Hyper-v نام برد.

  • Nested

این مدل Hypervisor بر روی سیستم عامل دیگری نصب می‌گردد ، بدین معنی که بر روی یک سرور فیزیکی سیستم عاملی مثل لینوکس یا ویندوز نصب می شود و Hypervisor به صورت یک اپلیکیشن در داخل آن سیستم نصب می‌گردد.

از معایب این مدل پیاده سازی می توان به Performance پایین آن اشاره کرد زیرا که ویندوز یا لینوکس مقدار منابع مورد نیاز خود را برمی‌دارند و مابقی منایع را در اختیار Hypervisor قرار می‌دهند. برای مثال این مدل می‌توان به VMware Worksation, Virtual Box و … اشاره کرد.

انواع مجازی سازی

مجازی سازی سرور
مجازی سازی شبکه
مجازی سازی دسکتاپ
مجازی سازی برنامه

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.