سرور HP در مقایسه با سرور DELL ! کدام برند بهتر است؟

همه چیز از دنیای تکنولوژی و آنلاین

سرور HP در مقایسه با سرور DELL ! کدام برند بهتر است؟

۲۳ بازديد

رقابت نزدیک بین برندها با سلیقه و تجربه شخصی افراد در هم آمیخته شده است. سرورهای DELL و HP دو برندی هستند که رقابت تنگاتنگی میان آن‌ها همیشه وجود داشته است. بر اساس بررسی های انجام شده هر یک از سرورهای برند DELL و HP توانسته اند با رسیدن به بهترین و بالاترین تکنولوژی، مخاطبین خاص خود را جذب کنند. اما نام برند چیزی بیش از یک برچسب است که روی محصول درج می شود. اگر برای خرید یک سرور نگاهی به تکنولوژی هر یک از این برندها بیاندازید، قطعا برای شما بسیار مجذوب کننده خواهد بود.

هنگام بررسی کردن ویژگی های هر سرور، این چهار نکته را باید در ذهن خود داشته باشید: سخت افزار، ارایه خدمات، گارانتی و قیمت مقرون به صرفه . درحالی که سرورهای DELL و HP هردو از نظر این ویژگیها در بالاترین سطح هستند، این سوال پیش می آید که کدام سرور بهتر است؟

در این مقاله به سراغ مقایسه سرورهای DELL و HP می رویم و ویژگی های مختلف و کیفیت هایی که هنگام خرید یک سرور باید در نظر داشته باشید را بررسی می کنیم.

اولین  فاکتور مقایسه سرورهای DELL و HP : پشتیبانی و گارانتی

DELL:

هر دو برند پشتیبانی و گارانتی خوبی ارائه می دهند اما پکیج آپشن های DELL کامل تر است. کاربر پسند بودن و سهولت جست و جو و دسترسی به آپدیت های سخت افزاری و اطلاعات گارانتی موجب درخشش DELL در زمینه ارائه پشتیبانی شده است. به این صورت که شما برای پیدا کردن آپدیت ها وارد یک سایت راحت و فوق العاده می شوید و بدون هیچ پرداختی،  آپدیت یا firmware مورد نظر خود را دانلود می کنید.

به علاوه، Dell Pro support در حوزه IT به عنوان یک برنامه پشتیبانی قابل اطمینان است که شما نیز می توانید از آن حمایت کنید و روی آن سرمایه گزاری کنید.

HP:

ادمین ها هنگام کار با پلتفرم HP جهت پیدا کردن آپدیت های مورد نیازگاها دچار مشکل می شوند زیرا این پلتفرم به سبکی طراحی نشده که دارای پیچیدگی نباشد و دردسرهایی برای کاربر  و ادمین ایجاد می کند. به علاوه این که برای استفاده از خدمات  پشتیبانی این پلتفرم باید یک قرارداد پشتیبانی با HP تنظیم کنید و هزینه آن را بپردازید. اما یک امتیاز مثبت در رابطه با HP این است که سطح بالایی از خدمات به مشتریان را ارائه می دهد و طبق ارزیابی های سالانه حدود ۷۵ درصد از مشتریان سطح خدمات را عالی توصیف کرده اند. گفته می شود HP بیش از ۸۰ درصد تماس های مشتریان خود را در کمتر از ۳ دقیقه پاسخ می دهد.

اما به این نکته توجه کنید که به دلیل شرایط تحریم و ارتباط با دیگر کشورها و نبود قرارداد های همکاری متاسفانه در کشور ما امکان استفاده از این خدمات بسیار سخت است و میشه گفت بهره بری از سرویس های گارانتی خود دو شرکت Dell و HP تقریبا غیرقابل دسترس می باشد. در چنین شرایطی شما باید شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش شرکتی که در ایران از آن سرور ها را تهیه می کنید مدنظر داشته باشید.

ما در رایان وی آی پی (RayanVIP) با ارایه دستگاه و قطعه های اورجینال شرایط گارانتی را مطابق خواسته مشتری ایجاد میکنیم و تیم فنی ما همیشه آماده خدمت رسانی به مشتریان خود خواهد بود

دومین فاکتور مقایسه سرورهای DELL و HP : مصرف برق

مصرف برق یکی از مواردی است که در انتخاب سرورها به یک عامل تعیین کننده تبدیل می‌شود. از این رو برای انتخاب سخت افزار مناسب برای سرور دیتاسنتر خود باید به این مورد حیاتی بیشترین توجه را داشته باشید. اکنون زمان آن فرا رسیده است که سرورهای قدیمی خود را به کارآمدترین سرورها آپدیت کنید .

DELL:

 

شرکت Dell کنترل کامل power سرورهای انفرادی تا شاسی blade را به شما ارائه می دهد. مدیریت power در DELL کاملا آزاد است و به شما امکان کنترل کامل و الویت بندی ، نه تنها برای سرورها ، بلکه تیغه ها ، راهروها و کل اتاق سرور را می دهد.

HP:

HP جدیدترین و قدرتمندترین power management خود را ارائه داده است که می تواند قدرت تغذیه را تا ۴۰ درصد بیشتر فراهم سازد.

سومین فاکتور مقایسه سرورهای DELL و HP : قیمت

Dell

پس از مذاکره با کاربران شرکت DELL مشخص شد که اکثر آن ها از قیمت بالا در قیمت بقیه برند های سرور صحبت می کنند . در واقع محصولات Dell  در سال های گذشته برای کاربران و سازمان ها مقرون به صرفه تر بوده است.

HP

HP انعطاف قیمت بیشتری دارد اما نظر کاربران در برخی موارد مشابه قیمت های تجهیزات DELL است. قیمت HP بسیار وابسته به رابطه شما با فروشنده و سابقه خرید شما است بدین معنی که هر چقدر خرید شما بیشتر باشد، درصد تخفیف بیشتری خواهید داشت.

 برنده: بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. در این مرحله ، هیچ برند “بهتری” وجود ندارد ، اما یکی از این برندها  می تواند به بهترین وجه متناسب با شرکت شما باشد. برای این که بدانید کدام برای شما بهتر است با مشاور IT سازمان خود مشورت کنید.

چهارمین فاکتور مقایسه سرورهای DELL و HP :  درجه حرارت کارکرد سرور

HP:

هر دو سرور را می توان در Rack یا tower پیکربندی کرد.  سرورهای HP با توجه به قابلیت نمایش سه بعدی سنسور های حرارتی می تواند دمای رک را نیز به شما نمایش دهد. دمای این سرورها در حالت غیر عملیاتی ۱۰ تا ۳۳ درجه سانتیگراد و در مرحله عملیاتی ۴۰ تا ۶۳ درجه سانتیگراد است.

DELL:

سرورهای Dell با فناوری هوای تازه  (Fresh Air) طراحی شده اند و درجه حرارت برای پیکربندی به صورت tower  ۱۰ تا ۳۱ درجه سانتیگراد و ۴۰- تا ۶۵ درجه سانتیگراد در حالت‌های غیرعملیاتی و عملیاتی است.  در حالت RACK دمای فازغیر عملیاتی از ۴۰ درجه سانتیگراد تا ۵۸ درجه سانتیگراد و در مرحله عملیاتی از ۴۰- تا ۶۰ درجه سانتیگراد است.

برنده این مرحله: HP

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.